Jo-Helge
Norbrygg-medlem
Plutselig sitter man der med skjegget i postkassen.![]()
Kan være at skjegget er vår bryggehus smak. [emoji106]
Sent from my iPhone using Tapatalk
Plutselig sitter man der med skjegget i postkassen.![]()
Etter at jeg konsekvent kjører alle gjæringskar i oppvaskmaskinen på 70 grader så har jeg ikke opplevd infeksjon etter dette. Tar ut toppskuffen for å få plass
Det er vel akkurat det som kan være problemet. Små rifter der bakterier kan skjule seg. Ligger det da en liten luftboble over så overlever de. Mindre sjans i oppvaskmaskin pga høy temperatur.Akkurat gjæringskar i form av plastbøtter må vel være det enkleste og kjappeste å rengjøre av alt utstyret? Store glatte flater som kjapt gnis rene med varmt zalovann og baksiden av en svamp.
Kan være at skjegget er vår bryggehus smak. [emoji106]
Sent from my iPhone using Tapatalk
hehe- men seriøst: Jeg drasser sjøl rundt på et 46 år gammelt økosystem. Nå er vel ikke gammelt liv som måtte skjule seg der, det som bekymrer meg mest, men f.eks. støv fra maltmalingen. Så jeg tar en rask vask, og passer dessuten på å ikke bøye meg over noe som skal bli øl etter at kjølingen tar til. Så lenge jeg ikke vet hvor grensa mellom hysteri (ok, menn kan strengt tatt ikke lide av det) og forsiktighet går, velger jeg å risikere å være litt hysterisk.
hehe- men seriøst: Jeg drasser sjøl rundt på et 46 år gammelt økosystem. Nå er vel ikke gammelt liv som måtte skjule seg der, det som bekymrer meg mest, men f.eks. støv fra maltmalingen. Så jeg tar en rask vask, og passer dessuten på å ikke bøye meg over noe som skal bli øl etter at kjølingen tar til. Så lenge jeg ikke vet hvor grensa mellom hysteri (ok, menn kan strengt tatt ikke lide av det) og forsiktighet går, velger jeg å risikere å være litt hysterisk.
Strengt tatt så har vel store deler av økosystemet jevnt og trutt blitt byttet ut vel? Ser fra bildet ditt ikke ut som du har monsterskjegg.![]()