• Bruk prefiks-funksjonen når du oppretter nye poster i dette forumet.

Gjæringskammer

Hei har et spørsmål dere kan svare på.
Har vurdert å kjøpe gjæringskammer fra Bewshop. Passer det et gjæringskar 30l med gjærlås fra ølbrygging. no. Har det Norsk bruksanvisning og er det enkelt å bruke.

inbound6405015682315652768.jpg

Hvis du leser teksten på ferminator og sammenligner innvendige mål med mål på bøtta. Så ser du at den passer inn. Bøtta er 52 cm høy inkludert gjærlås. Ferminator er 53 cm høy innvendig.
Hvis du blar litt lenger ned på teksten på Ferminator finner du en link til bruksanvisningen. Den er på nynorsk(Engelsk) og Dansk.
:cool:

Den kjølefunksjonen var jo interessant da. Finnes det på ebay mon tro? Sammen med en inkbird feks. Jeg ville ikke kjøpt den isoporboksen, jeg hadde garantert ødelagt den, men den dekker jo dine behov, enkel i bruk, og gjæringskaret passer.

For å svare på det du spør om, da: Oppsettet med 30L gjæringsbøtte og Ferminator fungerer helt suverent.
Og med en termobrønn gjennom lokket får du full temperaturkontroll inni vørteren i stedet for i lufta rundt, da blir det gøy å gjære pils og sånt.

Alt du ikke kjenner / har kunnskap om er vanskelig. Løsningen til @Oddvar Demmo er svært enkel, og funker topp.
Tror @john petter har noe som ligner. Jeg brukte en vannventil før jeg fikk satt opp utstyret mitt her hjemme.

Mht svar på hva du spør om, er det utfordrende og gi presise svar på upresise spørsmål. Det blir ikke enklere når man blander inn faguttrykk.

Alle på dette forumet gjør så godt de kan, og er aldri ute etter å skape dårlig stemning. Tolk derfor alt i beste mening.

Tilbake
Topp