Kjøling av fat på tur?

Er det noen som har forslag til hvordan eg kan holde eit 19L cornelisufat kaldt over en viss tid? Skal på camping nå om en to ukes tid og tenkte å ta med eit fat. Dessverre har vi ikkje anledning til å kjøle ned når vi kommer fram.

Planen min er å kjøle fatet heilt ned, taipefast element frå ei fryseboks, evt bruke en slik neoprenkappe/sovepose, men det blir jo klart varmt etter noen dager i telt. Noen som har noen gode "husmansråd" eller får eg bare godta litt lunket øl på slutten av turen?

Ett annet spørsmål er jo om hvor lovlig det er å ta med eit 19liter fat inn i svergie, så det må eg vel sjekke først.

Hvis du ikke kan legge fatet i en bekk, er vel det beste å pakke det inn i et vått pledd. Fordampingen kjøler litt. Ellers kan du ta med en engelsk øltype som ikke skal være så kald

GuttØrn skrev:
Ett annet spørsmål er jo om hvor lovlig det er å ta med eit 19liter fat inn i svergie, så det må eg vel sjekke først.

Tillatt mengde alkohol som man kan innføre til Sverige frå Norge:
- 1 liter sprit (over 22%)
- 2 liter sterkvin (mellom 15% - 22%, inklusive musserende vin)
- 2 liter vin (mellom 3,5 % - 15%, men ikke øl)
- Øl regnes inn under øvrige varer, hvilket innebærer at den totale verdi av øl inklusive andre varer som kjøpes avgiftsfritt under reisen, ikke må overstige SEK1700.

Men om du kom frå eit EU land
- 10 liter sprit (over 22%)
- 20 liter sterkvin (mellom 15% - 22%)
- 90 liter vin (mellom 3,5% - 15%, men ikke øl)
- 110 liter sterkøl

Det der med  sjølvråderetten og EU er ikkje eit lett tema om ein er øl og vin-tørst ...  (Eigentleg litt interessant dette - vi har innført og harmonert stort sett kreti og pleti av EU-lovverket men altså ikkje dette).

(Kjelde: http://www.novasol.no/reisemal/Sverige/innreise.html?gclid=CN3-gt-Dyr4CFebItAod324Atw)

Tilbake
Topp