Cascade
Norbrygg-medlem
Det var en dårlig spøk på hva du kunne fått i posten, men det har jeg selvfølgelig ingenting med. Ikke vondt ment!Hva mener du?
Det var en dårlig spøk på hva du kunne fått i posten, men det har jeg selvfølgelig ingenting med. Ikke vondt ment!Hva mener du?
Jeg tror du hinter til litt jord under negleneDet var en dårlig spøk på hva du kunne fått i posten, men det har jeg selvfølgelig ingenting med. Ikke vondt ment!![]()
Oi.. nå føler jeg meg litt dum. Jeg har samme gjæringstank og den 1.5" tri clamp saken (fulgte med et lite fat). Ikke tenkt på å kombinere de, med lavere PRV ventil. Takk!Fant en 1.5" tri-clamp på Ali med PRV+gass+øl i ett. Ikke testet enda, men skrudde fra hverandre for å vaske, så bra ut. Tenkt å bruke den på en GF conical og skifter PRV-ventilen med en for svakere trykk.
Vis vedlegget 73326
Jeg er veldig enkel. Humler jeg en gang så gjør jeg det når starsan slutter å skumme ut av gjærlåsen. Humler jeg to ganger så blir første gang når jeg må fylle på gjærlåsen.Sikkert en god prosess… , men den virker unødvendig komplisert. Hele ‘bøyen’ mellom se-glass og gjæringstanken er som å fly i blinde / blindsone.
Jeg ser nytten av å blåse co2 inn i bunnen for agitering, men ikke nytten av å sende humle fra bunn i stedet fra via topp
Blitt glad i dip hopping jeg da. Ikke nødvendigvis fordi det gir bedre resultater, men fordi jeg slipper å tenke på oksygen-problemet og slipper å kjøpe inn nye duppedingser.Jeg er veldig enkel. Humler jeg en gang så gjør jeg det når starsan slutter å skumme ut av gjærlåsen. Humler jeg to ganger så blir første gang når jeg må fylle på gjærlåsen.![]()
Grunnen til dette er dersom man vil ha et helt lukket system og fjerner GF sin ventil i bunnen så må man bruke top-porten i lokket med slange for å tappe ut. Da finnes det ingen annen måte å tørrhumle på bortsett fra bunnen såvidt jeg ser det iaf. Alternativet er å åpne hele lokket under gjæring selvfølgelig, spørsmålet er om det blir like bra blanding.Sikkert en god prosess… , men den virker unødvendig komplisert. Hele ‘bøyen’ mellom se-glass og gjæringstanken er som å fly i blinde / blindsone.
Jeg ser nytten av å blåse co2 inn i bunnen for agitering, men ikke nytten av å sende humle fra bunn i stedet fra via topp
slutt på gamle kjøleskap og masse kraner
Vis vedlegget 73575
https://brewshop.no/products/lindr-kontakt-40-new-green-line-uten-kompressor?variant=41901891321954
Har lav flow med co2 inn i karet. Skruer opp PET og setter på kobling for fylling av humle. Humla blir skrubbet, og det er lav fare for O2 inntrengingGrunnen til dette er dersom man vil ha et helt lukket system og fjerner GF sin ventil i bunnen så må man bruke top-porten i lokket med slange for å tappe ut. Da finnes det ingen annen måte å tørrhumle på bortsett fra bunnen såvidt jeg ser det iaf. Alternativet er å åpne hele lokket under gjæring selvfølgelig, spørsmålet er om det blir like bra blanding.
Skal vurderes i forhold til pain vs gain etterhvert. Gøy å skru sammen om ikke annet![]()